Finanční poradenství pro Evropu

Máte zkušenosti se spol. OVB Allfinanz, a.s.?

Ano (24 | 92%)
Ne (2 | 8%)

Bankou s nejnižšími poplatky je stále mBank. Udeří však na ní tvrdá konkurence

I ve 2. čtvrtletí hodnocení OVB Vstřícná banka se bankou s nejnižšími poplatky stala mBank. Za vítěznou mBank s 82,5 procenty následuje Volksbank se 75 procenty, Poštovní spořitelna se 73,8 procenty a Raiffeisenbank se 72,5 procenty. Už nyní však pozici těchto bank ohrožuje silná konkurence - nová Fio banka.

Bankou s nejnižšími poplatky je opět mBank

mBank získala ve II. čtvrtletí hodnocení 82,5 procenta, tedy ze všech bank nejlepší hodnocení. Toto hodnocení se však ve III. čtvrtletí, které právě nyní probíhá, může snížit z důvodu přijetí nového sazebníku mBank. Ten zvyšuje některé současné poplatky a zavádí nové. Změny poplatků tak mohou ohrozit pozici mBank jako banky bez poplatků. Majitel serveru www.banovnipoplatky.com Patrik Nacher vysvětluje: „Od 1. srpna se klienti této banky dočkají některých nových bankovních poplatků (výběry z bankomatů pomocí dodatkových platebních karet, výběry z bankomatů v ČR a v zahraničí či omezený počet bezplatných příkazů k úhradě) - což mohou nést citlivěji než u bank, kde si na bankovní poplatky jejich klienti již zvykli."

Očekávané zhoršení pozice může být v kontrastu s nástupem banky, která získala bankovní licenci teprve v květnu tohoto roku. Už jako družstevní záložna se Fio profilovala jako instituce stavící na nízkých poplatcích svých produktů a služeb. Tento trend hodlá Fio zachovat a rozvíjet i po zisku bankovní licence. „Zajímavý bude rozbor poplatků a poplatkové srovnání mezi mBank a nově zařazenou Fio bankou, která může zamíchat s pořadím," dodává Patrik Nacher.

Volksbank si udržuje druhou nejlepší pozici

Druhou nejlépe hodnocenou bankou z hlediska poplatků a přehlednosti sazebníků zůstává i nadále Volksbank. Tato banka získala v hodnocení 75 procent. Banka si stále udržuje svou vlídnou a vstřícnou poplatkovou politiku. Ve druhém čtvrtletí tak nepřišla s žádným opatřením, které by výši poplatků zvyšovalo nebo upravovalo v neprospěch klientů. Banka i nadále patří k finančním ústavům, které pravidelně ruší nejabsurdnější bankovní poplatky. I pro tuto banku bude rozhodující nástup konkurence Fio.

Poštovní spořitelna se třetím místem, ale největším zlepšením

Poštovní spořitelna je skokanem čtvrtletí. V celkovém hodnocení za II. čtvrtletí si polepšila nejvíce ze všech bank. PS navíc prokázala, že patří k lídrům v oblasti nízkých bankovních poplatků. Její hodnocení, které dosáhlo 73,8 procenta je o to cennější, že ho dosáhla jedna z největších bank na trhu. Ostatní velké banky totiž získaly v oblasti výše bankovních poplatků výrazně horší hodnocení. Oproti I. čtvrtletí se hodnocení banky zvýšilo o celých 3,8 procenta, z původních 70 procent. Ačkoliv Poštovní spořitelna získala třetí nejlepší hodnocení, ve skutečnosti se stala nekorunovaným vítězem hodnocení v oblasti bankovních poplatků, s velkým potenciálem do budoucna.

Patrik Nacher hodnotí zlepšení hodnocení banky takto: „Jedna ze dvou bank, která stihla změnit svoji poplatkovou politiku ve II. čtvrtletí. Navíc jde o zcela zásadní změny, dalo by se říci, že i o změnu filozofie. Poštovní spořitelna přistoupila doslova k poplatkové revoluci a ke znatelnému zjednodušení svého sazebníku. Banka tak zaznamenala největší změny pro toto čtvrtletí."

Čtvrté místo Raiffeisenbank. Rozhodne III. čtvrtletí

Čtvrté místo Raiffeisenbank, která obdržela hodnocení 72,5 procenta, může být pro tuto banku útěchou po sestupu z pozice nejvstřícnější banky, kde ji ve II. čtvrtletí nahradila GE Money. I tato banka přišla ve třetím čtvrtletí s výraznou změnou svého sazebníku a úpravou poplatků směrem dolů, ale i nahoru. Její hodnocení se tak ve III. čtvrtletí může výrazně změnit.

„Banka sice zruší nejabsurdnější bankovní poplatky (za vklad na přepážce na vlastní účet, za předčasně splacenou půjčku) a další poplatky, překvapivě ale zdraží poplatky, které souvisejí s ovládáním účtu přes internet," říká k hodnocení banky Patrik Nacher.

"Banky prokázaly, že jim stačí i pouhé čtvrtletí na to, aby přinesly svým klientům mnoho zajímavých a vstřícných opatření, produktů a služeb. Zvlášť v právě probíhajícím třetím čtvrtletí hodnocení, které bude velmi bohaté na změny poplatkové politiky bank očekávám zajímavé posuny," komentuje výsledky Michal Knapp, předseda představenstva OVB Allfinanz, a.s, generálního partnera projektu.

Hodnocení z hlediska výše bankovních poplatků a přehlednosti a úplnosti sazebníků je jedním s pilířů hodnocení bank OVB Vstřícná banka. Hodnocení provádí server www.bankovnipoplatky.com na základě předem daných kritérií. Pomůckou pro hodnocení je mimo jiné také bankovní ročenka Scott and Rose.

Kompletní verzi hodnocení bank serveru www.bankovnipoplatky.com naleznete zde:

http://www.vstricnabanka.cz/bankovni-poplatky---hodnoceni-bank-za-ii-ctvrtleti-2010-582.html

18.08.2010 10:40:46
ovb.poradenstvi
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "8110"
Cílem OVB Allfinanz je spokojený klient
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one